Yahoo! otwarte na Semantic Web

„Wyszukiwarki do tej pory nie współpracowały z właścicielami stron. Czas to zmienić!” – mówi Amit Kumar, kierownik projektu Open Search w Yahoo!.


Niedawno ogłoszony projekt „otwartego wyszukiwania” – Search Monkey, otwiera się jeszcze bardziej. Właściciele stron, dzięki stosowaniu mikroformatów, będą mogli sami zmieniać wygląd stron z wynikami wyszukiwania poprzez zastosowanie oznaczeń semantycznych.

Na początku mikroformaty i RDF będą wykorzystywane przez SearchMonkey do prezentacji różnych rodzajów wyników i powiązań między nimi. Webmasterzy będą mogli wykorzystać geotagowanie i definiować relacje semantyczne.
Semantic LinkedIn
Dziś na ten temat piszą TechCrunch, search engine land i inni.

Do programu wspierającego Open Search można zapisać się tutaj.

Inną ciekawą informacją dzisiaj jest przejęcie Bebo przez AOL, który sam szuka kupca na siebie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Internet, Wydarzenia, Yahoo i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Yahoo! otwarte na Semantic Web

  1. Pingback: Małpowanie GoldenLine, czyli SearchMonkey w praktyce » Sprawna Metoda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>