Większość stron internetowych posiada elementy, które powtarzają się na każdej z podstron i nie stanowią części merytorycznej. Elementy te przeważnie ułatwiają nawigację po witrynie, przedstawiają reklamy lub w inny sposób stanowią o jej funkcjonalności. Od niedawna wyszukiwarka Yahoo! umożliwia oznaczenie takich części strony jako nieistotnych dla jej treści.
Tekst, który wyszukiwarka powinna uznać jako mniej ważny możemy oznaczyć za pomocą specjalnego tagu: robots-nocontent, np.:
<div class="robots-nocontent">Tekst, który nie ma znaczenia dla prezentacji wyników, np. menu nawigacyjne strony</div>
Ten sposób oznaczania możemy zastosować na różnych tagach, np. <div> (jak wyżej), <span>, <p>.
Technika oznaczania nieistotnych fragmentów tekstu pozwala również na właściwszą jej prezentację wśród wyników wyszukiwania, ponieważ fragmenty zaznaczone jako nieistotne nie będą wyświetlane w części opisu strony na liście wyników.
Ta technika w żaden sposób nie wpływa na traktowanie linków w zaznaczonym fragmencie, czyli jeśli nie będą one oznaczone atrybutem rel=”nofollow”, nadal będą przez wyszukiwarkę odwiedzane i indeksowane.
Więcej informacji na stronie
http://www.ysearchblog.com/archives/000444.html
Google powinno wprowadzić coś takiego – chętnie bym skorzystał.