Dzisiaj Yahoo! ogłosiło, że otwiera Panamę. Panama jest najnowszą platformą reklamową udostępnioną przez Yahoo! w lutym. Za jej pomocą reklamodawcy mogą umieszczać swoje reklamy wśród wyników wyszukiwania i na innych serwisach Yahoo! i robić to o wiele skuteczniej. Jest ona też bezpośrednią odpowiedzią i konkurencją dla programu AdWords firmy Google.
API Panamy zostaje udostępnione za darmo. Każdy deweloper, czy też firma oferująca usługi marketingu w wyszukiwarkach, będą miały dostęp do pełnej funkcjonalności. Będzie też opcja dostępu za opłatą, skierowana do firm oferujących usługi reklamowe na większą skalę. W sumie Yahoo! oferuje trzy opcje dostępu do Panamy: Basic, Advanced i Elite. Opcja Basic jest opcją bezpłatną; pozostałe dwie opcje są płatne i różnią się poziomem wsparcia technicznego.
Co Yahoo! chce osiągnąc tym krokiem? Susan Decker, szefowa Advertiser & Publisher Group, widzi sukces Yahoo! we wspieraniu firm reklamowych w opracowaniu skutecznych programów marketingowych w wyszukiwarkach. Chodzi też na pewno o konkurencję z bardzo popularnym AdWords, dla którego API jest już od pewnego czasu dostępne.
Więcej na ten temat można przeczytać na TechCrunch i GigaOM.
Pingback: www.wpigulce.net
Co sądzisz osobiście o Panamie ? Na itext.pl i sprawna.pl umieściłeś reklamy Google co zbytnio nie zachęca do spojrzenia na Panamę.