Zadaj pytanie – Yahoo! Answers i inni

Yahoo! Answers ma 96% rynku serwisów społecznościowych, za pomocą których internauci odpowiadają na zadane przez innych pytania. Dzielą się swoją wiedzą za darmo, poświęcając swój wolny czas, aby pomóc innym.

Dlaczego Yahoo! Answers odniosło sukces, o którym inne serwisy mogą tylko pomarzyć?

Jest to przykład aplikacji, która bez wsparcia milionowej rzeszy użytkowników mogłaby mieć popularność amatorskiej strony o hodowli kaktusów. Bez wiedzy, która jest w posiadaniu użytkowników internetu, serwis ten byłby skazany na wegetację, jeśli nie na zagładę. Yahoo! z zapleczem kilkuset milionów użytkowników jest w stanie umożliwić użytkownikom dotarcie do wiedzy, której poszukują.

Co ciągnie ludzi do Answers?

Możliwość otrzymania odpowiedzi na swoje pytanie. Nie muszą przeglądać dziesiątek stron zwróconych dla zapytania „w co powinienem ubrać się do teatru?”. W ciągu kilkunastu minut tysiące użytkowników zobaczą to pytanie i na pewno wśród nich znajdzie się osoba, która w teatrze już była ;-) . Oczywiście dużo pytań nie jest aż tak błahych. Dla nich też znajdą się odpowiedzi.

Answers nie jest tylko przykładem serwisu Web2.0. Jest to też przykład, w jaki sposób rozwija się internet i w jaki sposób korzystanie z niego sie zmienia. Już nie tylko autorytety mogą wypowiadać się na ważkie tematy. Mogą to robić zwykli ludzie, a ich opinie zostaną zauważone. Z tym oczywiście wiąże sie problem jakości tych odpowiedzi. Są jednak metody, aby to ryzyko znacznie zmniejszyć.

Co mogę znaleźć w Polsce?

W tej chwili serwis nie jest dostępny po polsku. W naszym języku funkcjonuje kilka innych stron, które oferują podobną funkcjonalność, chociaż strasznie trudno je znaleźć. Mamy www.zadajpytanie.pl; jest też www.pytamy.pl. Walczą one o swoją pozycję z portalami, wyszukiwarkami i forami serwisów tematycznych. Nie spełniają one jednak podstawowego wymogu sukcesu, jakim jest duża liczba aktywnych użytkowników. Jest ich za mało, aby szansa na pojawienie się dobrej odpowiedzi była wystarczająca.

Póki co jesteśmy skazani na wyszukiwarki…

Ten wpis został opublikowany w kategorii Produkty, Yahoo, serwisy społecznościowe. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>